SEO of SEA

SEO en SEA gaan hand in hand

Door continu met SEO bezig te zijn (meer pagina’s, beter converterende landingspagina’s) maak je je site beter. Dat verhoogt je kwaliteitsscore en verlaagt dus je kosten. Andersom werkt het ook. Krijg je ontzettend veel hits binnen op 1 keyword via Adwords maar niet via SEO, investeer dan tijd in dat woord via SEO en je zal organisch gaan scoren. Je weet immers dat er conversie op zit en de tijd betaalt zich terug omdat je via SEO geen CPC kosten (Cost Per Click) hebt.
Dus, SEO biedt extra middelen voor SEA en vice versa (goede keywords in SEA ga je in SEO toepassen!) en verlaagt CPC kosten. En als je het echt goed doet, pas je SEA op een gegeven moment alleen nog maar toe voor de longtail keywords. Als SEO en SEA elkaar verrijken, krijg je weer wat meer tijd voor conversie optimalisatie.

Het grote verschil tussen SEO en SEA.

‘Organic Traffic’ bij SEO is het verkeer dat op een natuurlijke wijze vanuit de zoekresultaten in een zoekmachine doorvloeit naar je website. Je betaalt dus niet per bezoeker!
Bij SEA daarentegen, wordt er wel betaald per bezoeker. Een extra bezoeker is dan immers het rechtstreeks gevolg van een ‘click’ na een aanbeveling via bijvoorbeeld Google Adwords.

Gekwalificeerde professionals

Bij ARANERE weten we precies waar we mee bezig zijn. Onze specialisten volgen regelmatig opleidingen bij Google om de nieuwste mogelijkheden en technologieën te kunnen inzetten voor onze klanten.

Contacteer ons vrijblijvend voor een offerte op maat