Belangrijke SEO Tips – Deel 1

Hoe kan je iets online verkopen als klanten je niet kunnen vinden? SEO, dat is de afkorting voor Search Engine Optimization, is echt belangrijk voor je webshop of website. In een notendop is SEO het proces voor verbetering van de zichtbaarheid van een website of online winkel in zoekmachines. Waarom dit belangrijk is? Des te hoger je rang in zoekmachines, des te meer verkeer en potentiële klanten je website genereert.
Er is geen ‘one-size-fits-all’ strategie voor SEO. Site-eigenaars moeten zorgvuldig hun website analyseren voor de ontwikkeling van een aangepaste SEO strategie en actieplan ter verbetering van hun zoekmachine aanwezigheid en verkeer naar hun online webstek.
De komende 5 weken bezorgen we je telkens twee belangrijke SEO tips voor je website of webshop.

1. Vertrouw niet enkel op Pay Per Click (Google Adwords), anderzijds vergeet het ook niet!

Hoewel veel websites op een Adwords-strategie terugvallen voor het scheppen van zichtbaarheid in zoekmachines, is de waarheid ook dat Pay-Per-Click (PPC) kosten blijven stijgen en, zodra je stopt met betalen voor de plaatsing van je advertenties, deze resultaten ook direct verdwijnen.
Sommige klanten hebben ook een onafscheidelijk wantrouwen ten opzichte van online advertenties, gesponsorde links en banners. Je kan niet alleen vertrouwen op een PPC strategie. Het is nodig om een organische SEO te implementeren die je helpt met je online zichtbaarheid op lange termijn.
Dit gezegd zijnde, Recent onderzoek door Google toont aan dat wanneer sommige websites geen gebruik meer maken van Adwords, 89% van de betaalde clicks niet automatisch naar organische SEO linkt. Dus zorg ervoor dat je het betalen per Click steeds combineert met SEO.

2. Vermijd “Duplicate Content”

Dubbele inhoud dupliceren is de vijand voor zoekmachines. Nochtans hebben veel webshops een grote hoeveelheid dubbele inhoud als gevolg van productbeschrijvingen en lijsten. Deze sites hebben de neiging te worden bestraft door zoekmachines. “Duplicate content”
Eigenaars van een webshop dienen hun website goed te analyseren en te zoeken naar manieren om de hoeveelheid overbodige en dubbele inhoud die aanwezig is op hun website te verminderen. Voorzichtig gebruik van de rel = “canonical” tag kan deze problemen ook helpen te voorkomen.

Lees ook:
Belangrijke SEO Tips – Deel 2
Belangrijke SEO Tips – Deel 3
Belangrijke SEO Tips – Deel 4
Belangrijke SEO Tips – Deel 5